Op zoek naar een galerie


Al heel wat keren heb ik met mijn werk op kunstmarkten gestaan en heb ik exposities gehad in mooie kerkjes. Pas vorig jaar (2021) hing het voor het eerst in een galerie en dat voelde heel goed. Een aantal jaren geleden heb ik verschillende galeries bezocht, maar men durfde de techniek niet aan, ging liever voor 'veilig' werk wat goed verkoopbaar was. Ik heb dat vertaald in 'mijn werk is niet goed verkoopbaar' en daardoor werd ik onzeker en heb ik mijn zoektocht gestaakt. Natuurlijk speelde er op dat moment nog veel meer in mijn leven wat veel energie vroeg, waardoor ik het erbij gelaten heb.

Ondertussen ben ik gedreven doorgegaan met het creëren van nieuw werk. Er staan ondertussen vele prachtige werken in mijn atelier die het verdienen om te worden getoond. Het is dus de hoogste tijd om op zoek te gaan naar een galerie waar mijn kunstwerken passen. 

Vorig week ben ik een galerie binnen gegaan. Een galerie waar allerlei kunstenaars een kamer hadden die zij met hun werk hadden ingericht. Op zich een leuke locatie waar het niet zou misstaan, misschien als eerste zet doen? Toch wil ik ook nog verder onderzoeken waar mijn werken beter tot hun recht komen. 

De komende weken ga ik (internet) galeries benaderen. Het is alleen jammer dat zij 'platte' foto's presenteren van de kunstwerken, terwijl mijn werk een hoge mate van driedimensionaliteit hebben. Op een platte foto komt dit niet tot zijn recht. Nu ik dit schrijf plopt het idee in mij op: laat van de werken mooie foto's maken door een fotograaf die kunst fotografeert... Of doen galeriehouders dat? De galeriewereld is mij dus nog redelijk onbekend, maar wil ik dat de 'wereld' mijn werken ziet, dan zal ik die weg moeten onderzoeken. 

Wie mij daarbij kan helpen of een galerie kent waar mijn werk helemaal tot zijn recht komt, of misschien wel mijn mecenas wil zijn? Stuur me dan gerust een berichtje.  Want het is nooit te laat om de stoute schoenen aan te trekken, want 'This day is the first day of the rest of my life!' 


  

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Unieke Kunst- en gedichtenbundel 'Nader belicht' van Kunstenaarsduo Conny Lahnstein & Elbert Gonggrijp

De enige echte virtuele ceruleumblauwe trofee op Pomgedichten.nl

Gedichtenbundel In alle dingen van Elbert Gonggrijp, uitgegeven door Conny Lahnstein paperArtist